«Fakty» TVN najchętniej oglądanym serwisem w grupie komercyjnej

"Fakty" TVN najchętniej oglądanym serwisem w masie komercyjnej

W marcu 2016 roku "Fakty" TVN były najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w Naszym narodzie wśród widzów w stuleciu 16-49 - wynika wraz z danych Nielsen Audience Measurement, które cytuje serwis branżowy Wirtualne Media. Dobry miech pozwolił także na wyprzedzenie "Wiadomości" TVP w grupie 4+. Konkurencyjny serwis stracił w skali roku, aż 644, 3 tys. widzów.

W grupie +4 liderem pozostaje "Teleexpress", który to oglądało średnio 3, pięć mln osób i był to wynik tylko nieznacznie lepszy (niecałe 40 tys. widzów) od "Faktów" TVN.

W marcu "Fakty" TVN przyciągały przed telewizory średnio 3, 47 mln widzów (3, 31 mln na TVN i 156 tys. na TVN24 BiS). Udział w rynku wyniósł 24, 75 proc. w grupie 4+ i 23, 71 proc. w grupie 16-49.

Rok przedtem program - nadawany wtedy na trzech kanałach (TVN, TVN24 i TVN24 BiS) - oglądało 3, 88 mln osób, a swoim udział wynosił odpowiednio 26, 62 proc. oraz 26, 28 proc.

Źródło: Nielsen Audience Measurement Liczba widzów serwisów informacyjnych

Meldunek: TVN24 najbardziej opiniotwórczą telewizją w lutym

"Wiadomości" wraz z dużą stratą

Z kolei "Wiadomości" w TVP1 w marcu br. oglądało średnio 3, 2 mln osób przy udziale wynoszącym 21, 38 proc. w grupie widzów 4+ i 14, 53 proc. w grupie widzów 16-49.

To o ponad 644, 3 tys. widzów (16, 77 proc. ) mniej niż w analogicznym okresie rok kalendarzowy wcześniej. Wówczas program gromadził przed telewizorami 3, 84 mln osób, a swoim udział wynosił odpowiednio dwudziestu czterech, 61 proc. i 17, 68 proc.

Od 12 stycznia, po wejściu w życie ustawy o mediach publicznych i zmianie władz w TVP, "Wiadomościami" kieruje Marzena Paczuska, jaka zastąpiła Piotra Kraśkę. Oryginalne władze pożegnały dotychczasowych kierujących: oprócz Kraśki także Beatę Tadlę i Dianę Rudnik. Zamiast nich pojawili się Danuta Holecka i Michał Adamczyk.

"Wydarzenia" po Polsacie zebrały w czerwcu br. średnią widownię wynoszącą 2, 43 mln ludzi, an udział w rynku wyniósł 17, 77 proc. w grupie wszystkich widzów i 20, 40 proc. w grupie 16-49. W analogicznym okresie przed rokiem "Wydarzenia" oglądało średnio 2, 63 mln widzów.

TVN24 liderem

W czerwcu na pierwszą pozycję oglądalności wśród stacji tematycznych awansował TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 3, 69 proc. w grupie 4+. W porównaniu do marca ub. r. zwiększył się on o 30, 39 proc. Udział w grupie wiekowej 16-49 wyniósł 2, 36 proc.

Na drugą lokatę spadło jakkolwiek TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3, 01 proc. na rzecz grupy 4+ oraz 1-wszą, 25 proc. dla stajnie komercyjnej.

Zmiany zaszły także na ostatnim obszarze podium, z którego spadło TVP Seriale na kwestia TTV.

500 plus. ZBP proponuje procedury cyberbezpieczeństwa w programie