Amazon przedstawił doskonałe wyniki i słabe prognozy. Inwestorom się to odrzucić spodobało

Zysk Amazona po trzecim kwartale przerósł przewidywania, ale firma i naprawdę rozczarowała. Analitycy przewidywali, iż zysk na akcję Amazona będzie sześciokrotnie wyższy niż w niniejszym samym kwartale ubiegłego roku. W rzeczywistości zysk ten był dziesięciokrotnie wyższy niż rok temu. Rozwój zysków z handlu detalicznego w Ameryce Północnej i z działalności Amazon Web Services w chmurze przyczyniły się do dobrego rezultacie.

Firma podała aczkolwiek kilka rozczarowujących wiadomości. Jej przychody w trzecim trymestrze nie spełniły oczekiwań, zaś firma prognozuje, że jej sprzedaż w okresie świątecznym również będzie niższa od przewidywań analityków. Amazon twierdzi, iż tym samym i zysk spółki w czwartym kwartale może być o dużo niższy niż przewidują eksperci z Wall Street.

Colin Sebastian, analityk skarbowy z Baird Equity Research uznał, że prognoza spółki jest "znacznie poniżej" szacunków analityków. Dodał, że możliwość ta może odzwierciedlać rosnące koszty pracy lub spedycji.

Akcjonariusze zdają się koncentrować na tych niedobrych przekazach. W notowaniach posesyjnych cena akcji spółki spadła o 157, 16 dol., czyli zmniejszyła się o 8, 8 proc. do 1 625, 01 dol.

Oto wyniki przedsiębiorstwa:

Przychody za trzeci kwartał 2018 roku: 56, 6 mld dolarów. Analitycy spodziewali się 57, jednej mld dolarów. W 3 kwartale 2017 roku Amazon osiągnął przychody ze zbytu na poziomie 43, siedmiu mld dol.

Zysk na akcję w 3 kwartale 2018 roku: 5, 75 dol. Analitycy oczekiwali 3, 11 dol. na akcję. W poniższym samym okresie 2017 roku spółka wypracowała 52 centy dzięki akcję.

Amazon zdobył wsparcie od AWS, Prime i reklamy

Po raz kolejny działalność Amazona w chmurze dała firmie duży bonus. Przychody Amazon Web Services wzrosły o 46 proc. w stosunku do odwiedzenia analogicznego okresu 2017 roku kalendarzowego. Osiągnęły poziom 6, szóstej mld dol. Zysk sprawny oddziału wzrósł w naszym samym okresie o 77 proc. do 2, 1 mld dolarów, co świadczy ponad jedną trzecią pełnego zysku netto Amazona zbyt ten okres.

Firma odnotowała również zyski spośród działalności detalicznej, szczególnie po Ameryce Północnej. W tymże dziale sprzedaż wzrosła o 35 proc. do 34, 3 mld dol. Zysk z tego segmentu wzrósł do 2 mld dolarów z zaledwie 112 mln dolarów w trzecim trymestrze 2017 roku.

W osiągnięciu takich wyników wspomogło przejęcie Whole Foods. Zakup ten miał miejsce w połowie trzeciego kwartału 2017 roku. Amazon uwzględnił w wynikach za trzeci kwartał ubiegłego roku tylko mniej więcej miesięczny przychód firmy Whole Foods, w porównaniu spośród całym kwartałem 2018 r..

Amazon zyskał także na wysokiej sprzedaży prenumeraty Prime. Całkowite przychody wraz z subskrypcji, które pochodzą coś znacznie więcej aniżeli tylko od Prime, ale także Audible. com, Amazon Music i innych usług, wzrosły o 52 proc. w porównaniu z 3 kwartałem 2017 roku – do poziomu 3, szóstej miliarda dolarów.

Sukcesem nazwać można też zarobki z reklam. "Inne" przychody Amazona, które w dużej mierze obejmują właśnie zbyt reklam, wzrosły o 122 proc. do 2, 5 mld dolarów.