Facebook at Work konkurencją na rzecz Slacka

Korzystanie z Facebooka w pracy wkrótce nie będzie przyjemnością, ale koniecznością. Za sprawą nowej usługi

Wchodzisz na Facebooka, ale wydaje się być jakoś inaczej. Na własnej tablicy nie widzisz viralowych filmików, a posty spośród pomysłami kolegów z pracy. Tak może wyglądać czas przyszły w wielu firmach. Nasza klasa at Work, wersja portalu przeznaczona dla pracowników, dzierży oficjalnie ruszyć w przyszłym miesiącu.

Wiele przedsiębiorstw i organizacji wykorzystuje Facebooka dla promocji, ale równocześnie często zakazuje lub ogranicza korzystanie z serwisu przez podwładnych. By nie prowadzili konwersacji ze znajomym czy przeglądali treści będących w tejże chwili na topie popularności w social mediach.

Facebook at Work weryfikowany w ponad 450 firmach

Ten problem może wyeliminować Facebook at Work. Społecznościowy serwis stanie się teraz po prostu narzędziem pracy. Wówczas nowy pomysł na biznes giganta z Palo Alto. A właściwie mający już swoją historię, bo publikatory o projekcie informowały obecnie w 2014 roku. Natomiast w styczniu 2015 roku rozpoczęły się jego analizy.

Jak relacjonował w maju br. Business Insider, testy objęły ponad 450 firm, w tym tak popularne przedsiębiorstwa jak Heineken lub Royal Bank of Scotland. Serwis miał ruszyć pod koniec zeszłego roku, ale do tego nie doszło. Według portalu branżowego TechCrunch, oficjalny start posługi nastąpi już w październiku br.

Facebook at Work to platforma gwoli pracowników, niezależna od głównego Facebooka. Ma jednak ten sam wygląd i podobne narzędzia. Jej konsumenci mają do dyspozycji własne profile służbowe, niezależne od czasu ich kont prywatnych (ale łatwo przełączać się pośród jednym a drugim) i specjalny newsfeed pozwalający publikować posty, by wymieniać się pomysłami ze współpracownikami i zlecać innym zadania. Facebook at Work to też grupy, chat z możliwością rozmów audio i online (odpowiednik Messengera), wydarzenia oraz transmisje wideo. Serwis wyzbyty jest reklam.

Foto: Facebook / BusinessInsider. com Oto wygląd news feeda w testowej usłudze Facebook at Work zaprezentowany przy maju przez amerykański Business Insider

Facebook at Work zagrożeniem dla Slacka

Facebook at Work stanie się konkurentem dla Slacka, a również należącego do Microsoftu Yammera czy Skype’a, które są popularnymi narzędziami do komunikacji między pracownikami. Szczególny powód do niepokoju mogą mieć twórcy Slacka. Uruchomiona po 2014 roku usługa wydaje się być jedną z najszybciej rozwijających się aplikacji biznesowych przy historii. Jej klientami jest szeroka grupa agencji rządowych i firm prywatnych.

Jednak Slack w przeciwieństwie do Facebooka nie ma żadnego newsfeeda, a jest jedynie programem do wymiany wiadomości pośród współpracownikami. Korzystanie z jego kosztuje 6, 67 dolarów od jednego użytkownika miesięcznie. Tymczasem Facebook at Work może być tańszy. Serwis pytał testerów, ile chętni byliny zapłacić za niego, podając im propozycje cen w przedziale od jednej do 5 dolarów miesięcznie.

Foto: Facebook / BusinessInsider. com Oto wizerunek grup w testowej klasy Facebook at Work

Zaletą Facebook at Work dzięki tle konkurencji może być też łatwość korzystania spośród serwisu - większość swoim testowych użytkowników nie musiała przechodzić żadnych szkoleń, od czasu razu wiedzieli co i jak zrobić. Tymczasem zapoznanie się pracowników z funkcjonalnościami Slacka zajmuje często sporo miesięcy.

O naszym, czy Facebook at Work stanie się jednym spośród czołowych biznesów Facebooka, obok głównego serwisu, Instagrama, Messengera i WhatsAppa, przekonamy się za kilka lat.

Tagi: facebook social publikatory posada Facebook at work slack Komentując korzystasz wraz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Odbiorców. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obligatoryjne na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem wyobrażenie o likwidacji OFE. W jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Wystarczy czynny żal

REKLAMY Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Koncepcja Banku i kilkunastu zatrudnionych. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie

Amazon - wyniki finansowe za trzeci kwartał 2018 roku